Ridtur

Vaknade klockan 2 idag efter ha haft ett av de bästa jobbpassen hittils igår natt. Var full fart hela tiden. När jag vaknade käkade jag lunch och stack till stallet. Där blev jag kvar till runt 6 tiden. Hade en underbar ridtur med Suprice och hon jobbade på som tusan. Vilka rörelser den damen har när man arbetar med henne. Tog det lugnt mesta delen av tiden men när jag kom till åkervägen så kände jag att hon hade en energi som ville ut. tänkte att om hon håller galoppen så fine kör på. Först trava hon men sen bannemig höll hon galoppen som aldrig förr och vi flög fram över vägen! Så härlig känsla. Hennes öron var spetsade framåt och hon ville inte stanna. Sen närmade vi oss byn så då fick jag ta ned henne och det lyssna hon på. Gosehäst! I hagen gick jag och hälsade på alla hästarna. Älskade Ludde kom och följde efter mig hela tiden. Som jag saknat den pojken. En riktig kompis är han!
Taggar sista nattskiftet nu!




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback

Instagram RSS 2.0